کوبــار ( کمیتۀ ورزشی بیمارستان آریای رشت ) ورزشی-فرهنگی-اجتماعی

کوبار درگویش گیلکی به معنی بارانی است که در کوهستان ببارد.

کوبــار ( کمیتۀ ورزشی بیمارستان آریای رشت ) ورزشی-فرهنگی-اجتماعی

کوبار درگویش گیلکی به معنی بارانی است که در کوهستان ببارد.

گزارش تصویری صعود به طور احمد شفت - گیلان

سفرنامۀ طوراحمد شفت - گیلان


اشخاص بزرگ و با همّت به کوه مانند، هرچه به ایشان نزدیک شوی بیشتر عظمت و ابهّت آنان بر تو معلوم گردد

و مردم پست و دون همّت سراب را مانند ، که چون کمی به آنان نزدیک گردی ناچیزی خود را برتو آشکار سازند.




     ساعت 6:30 بامداد مینی بوس قرمز رنگی مملو از جمعی مشتاق و سحر خیز جلوی درب  ورودی بیمارستان آریای  رشت ترمز کرد تا آقایان فخر، نوروزی فر،طالب خانی ، مهدیزاده و بنده (مهران) به نمایندگی از بقیه بچه های فعال اما بد اقبال گروه کوبار ، چهارمین سفر کوهپیمائی امسال خود را در معیت کوهنوردان با تجربه و دوست داشتنی بندر انزلی آغاز کنند و به اتفاق دوست عزیزمان فرزانگان که رابط ما با گروه آوای کوهستان بود سوار مینی بوس شدیم تا جای دوستان خونگرم و مهمان نواز انزلی چی را حسابی تنگ کنیم .این عزیزان عبارت بودند از آقایان محمود باغبان،(جلودار)، مهدی مرزی (سرپرست) ، هادی مرزی ( عقب دار گروه) ، علی صفرزاده ، هوشنگ انوشه ، فیض الله قویدل ، اکبر اسکافی ، اصغر اسکافی ، حسن محمودی ، سعید رزاق رضایی ، اسدالله رشید شمالی ،عبدالله نورعلیزاده، جعفر امانی ،فردین سایه بان ، داود پریان،علی رضایی،و خانمها سودابه قاسملی (کوهیار) ،معصومه بابازاده، میترا فلاح و سبا صابری



     دقایقی بعد بهمراه راننده خوب و نیک محضر گروه ، جناب آقای تقی هروی ، از جاده ترانزیتی سراوان عازم شفت شدیم تا رسیدن به مقصد دو توقف کوتاه داشتیم یکی در داخل رشت برای خرید نان و دیگری در دهستان چوبر برای تهیه آب و رفع مشکلات ارولو‍ژیک ! ساعت 8:05 دقیقه مینی بوس به توقف گاه پیش بینی شده در منطقه رسید و ۲۶ مسافر کوهنورد خود را پای کوه پیاده کرد تا حرکت بطرف ارتفاعات طوراحمد را حوالی 8:30 بامداد شروع کنند.



در ابتدا هوا ابری ، خنک و کاملا روشن بود و مسیر حرکت تا مسافت بسیار زیادی مسطح و یا با شیب اندک ، بطوریکه اصطلاح راهپیمائی یا جنگل نوردی برای آنچه انجام می دادیم واژه مناسب تری بود تا کوه پیمائی ! حدودا پس از 50 دقیقه راهپیمائی مکان مناسبی به انتخاب سرپرست گروه جهت صرف صبحانه تعیین شد و پس از خوردن ناشتائی و مدت کوتاهی استراحت ، ساعت 9:50 دقیقه بامداد دوباره به راه افتادیم. بیش از 2/3 مسیر ، هموار و کفی بود و بدون زحمت خاصی پشت سر گذاشته شد اما در پایان ، شیب نسبتا تندی جانشین فضای گل گشت ساعتی قبل گردید و کوهنوردان پیر  و جوان ما را به تاکی پنه (افزایش تعداد تنفس) ، تاکیکاردی ( افزایش تعداد ضربان قلب ) ، تعریق شدید و سوزاندن کراتین بیشتری در ماهیچه های ساق وا داشت تا از دیگران عقب نمانند ساعت 11:55 قبل از ظهر به بالاترین نقطه ارتفاعات طور احمد رسیدیم و صعود خاتمه یافت.


هنوز بچه ها نفسی تازه نکرده بودند و توبره های طعام بر روی سبزه های نیمه خیس قله گسترده نشده بود که قطرات رش بر صورت افروخته آنها نشست و دشواری راه برگشت را وعید داد . بارانی  که طبق پیش بینی هواشناسی در اینترنت انتظار آن در ساعات بعد از ظهر می رفت کمی زودتر به استقبال مسافران کوه آمد تا کسی قبل از موعد مقرر هوس راه اندازی دستگاه گوارش را نکند و همچون فواره بین صعود و نزول آنها فاصله ای نیافتد!! با شروع بارش تردید در بین اعضای دو گروه، در اینکه بلافاصله برگردند یا تا صرف نهار و توقف بارش منتظر بمانند ، ایجاد شد ولی درایت و حسن تدبیر سرپرست گروه ،

جناب آقای مهدی مرزی ، سبب شد تا به پیشنهاد ایشان تمامی اعضاء گروه کوله های تازه به زمین نهاده خود را دوباره بر دوش گرفته  راه مبدا  را پیش گیرند ، و حاصل این غور آن شد که قبل از تند شدن باران و لغزندگی مسیر ، که خطرات بالقوه نزول را افزایش می داد ، از سطح شیب دار کوه پائین آمده به سطح نسبتا صاف  و امن کوه رسیدیم .


بار گران تجارب سالها کوهنوردی سرپرست گروه در جای دیگری از مسیر بازگشت نیز به کمک بچه های گروه آمد  و در حالیکه حدود 50 تا 100 متر از مسیر اصلی بطرف پائین منحرف شده بودیم با درک بموقع غرابت محیط چند نفر را جهت شناسائی به بالای تپه با یک میانبر نفس گیر به جاده اصلی هدایت کرد .


با رسیدن افراد به بالای تپه سفره نهار پهن شد و هرکه هرچه داشت مخلصانه پیش آورد خود خورد و به دیگران هم خوراند تا فرهنگ کوه و کوهنوردی را یکبار دیگر به رخ  همه بکشد . پس از نهار به همت آتش افروز گروه کوبار ( ابی مهدیزاده) از هیزمهای باران دیده ریز و درشت شعاه ای بپاشد تا هم چای داغ صبح نخورده را به کام دوستان برساند و هم البسه خیس و نمدار آنها را بخشکاند و البته درست یا نادرست بکمک شهرداری منطقه هم بیاید !






سرانجام پس از برپائی پرچم صعود مشترک و گرفتن عکسهای یادگاری و نهایتاً خاموش کردن آتش با تلی از خاک ( که به تدبیر و همت آقای فرزانگان و توسط کلنگ باستانی وی انجام شد) ،



مرحله دوم نزول حوالی ساعت 14:30 آغاز شد و حدود یکساعت و 40 دقیقه  بطول انجامید تا اینکه راس ساعت 4 بعد از ظهر به نقطه آغازین حرکت رسیدیم و به آقای هروی که صبورانه در کنار مینی بوس خود در انتظار ما ایستاده بود ملحق شدیم در طول مسیر برگشت مناطق مه گرفته و نسبتا تاریکی نیز رودر روی ما بود که بخاطر نزول زود هنگام مشکل خاصی ایجاد نکرد.


از ویژگیهای جالب توجه و بیاد ماندنی این سفر 12 ساعته میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


1- وجود خانمها در جمع زبر و زمخت آقایان غالبا باعث القا و ابقای حس لطافت و عطوفت می شود و با تخفیف و تعدیل رفتارهای نکوهیده ، آرامش توام با نظم را به جمع هدیه می کند و از طرفی تشریک مساعی در کارهای سخت توان درک متقابل و انتظارات معقول آنها را از یکدیگر بالا می برد و در نهایت جدال با کوه الگویی نمادین مبارزه در صحنه پرافت و خیز زندگی می شود و این امتیاز بزرگی بود که ما در این سفر از آن برخوردار بودیم و ما را بر آن داشت که در سفر های آینده همسرانمان را نیز با خود همراه کنیم و با تعمیم ورزش در طایفه اناث ، وعده تشکیل شاخه بانوان کوبار را تحقق بخشیم .



2 - تعامل طیف گسترده سنی و تقابل دوستانه قومیتها بجای یکسان سازی سنتی و جبهه گیری قومی ، قدرت تطابق افراد و توان سلوک آنها را بایکدیگر افزایش می دهد و از آنها شخصیتهای صبور ، انعطاف پذیر روشنفکر و در کل مثبتی می سازد و این دومین امتیاز بزرگ این سفر بود.اگر اطلاعات ماخوذه صحیح باشد سرکار خانم سبا صابری باید جوانترین و جناب آقای باغبان کهن ترین فرد گروه باشند که برای هردوی آنها آرزوی توفیق و سلامت داریم .




3 - بحرکت درآوردن و کنترل یک جمع نه چندان کوچک با اینکه نیاز به همکاری گروهی و رعایت کامل آداب آن جمع دارد ولی نقش بسزای مدیریت ، بی شک مهمترین عامل در پیشبرد اعضاء و رسیدن به هدف نهایی است و سرپرست گروه ما مصداق بارزی از یک مدیر توانا بود .آنچنانکه بزرگان سخن نیز گفته اند :

                                                    " بی پیر مرو تو در خرابات     هرچند سکندر زمانی "


4- برخلاف دفعات گذشته ، در طول مسیر رفت و برگشت نه اثری از گروههای کوهنوردی بود و نه نشانه قابل توجه دیگری از حیات انسانی یا حیوانی  !!! که شاید علت آن موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی منطقه بوده یا نا مناسب بودن هوا ( بارانی و مه آودگی شدید) . بهرحال هرچه دیدیم درخت بود و درخت ، و باز هم درخت ، البته نه همه برافراشته وسبز !!! که بعضا فرو افتاده و خشک و قطعه قطعه ، و از دور دست در جایی صدای ناهنجار قاتل آنها  وقیحانه بگوش میرسید !! و اینها تنها نشانه های تلخ وجود انسان در آن کوه سرسبز و جنگلی بود !!!



و اما در میان آنهمه درخت ، درختان میوه ای هم به چشم می خورد که شاخص ترین آنها ازگیل وحشی و خرمالوی کوچک محلی بود ، و از آن شاخص تر تمایل غیر قابل کنترل و وسواس گونه بیشتر اعضاء برای چیدن ، خوردن و بردن این میوه ها !!! تا حدی که گاه هدف اصلی این گروه یعنی کوه پیمائی را تحت الشعاع قرار می داد و با ایجاد بی نظمی از سرعت حرکت گروه می کاست .





5- مانند همیشه تلاش داوطلبانه عده ای از اعضاء که با ایثار وقت ، انر‍ژی و حوصله سعی در شکار لحظه ها و ثبت و ضبط خاطرات سفر دارند قابل تقدیر بود و در بچه های کوبا بیشترین سهم باز هم به ابی اختصاص داشت .




ساعت 16:15 بعد از ظهر مینی بوس حامل بچه های پس از جای دادن وسایل و کوله های آنها در صندوق عقب بطرف شفت و سپس رشت حرکت کرد و در ساعت 16:45 به شفت رسیدیم و حوالی ساعت 6غروب در کنار بیمارستان پیاده شدیم . بخاط خستگی مفرط بیشتر مسیر برگشت را خواب بودم و از مشاهده این نعمت محروم ولی شنیدم که بچه های خوب گروه هرآنچه از مأکولات و محصولات در کوله شان مانده بود بیرون آورده در طبق اخلاص نهاده و بین همه تقسیم کردند تا الفبای دوستی و انسانیت را که از واگذاری صندلیهای خوب مینی بوس به ما شروع شده بود به پای آخر برسانند و ثابت کنند که ظرفیت بالای نوع بشر براحتی می تواند ظرفیت کم یک مینی بوس را جبران کند !


                                                سالم و با نشاط، در پناه حضرت حق باشید

                                                      به قلم : میر محمّد صادق مهران

 

یک توضیح : عکسهایی که روی سایت گذاشته شده است فاقد کیفیت لازم برای چاپ هست از علاقه مندانی که اصل فایل با کیفیت را می خواهند می توانند با ذکر مشخصات از طریق ای میل زیر اصل فایل را دریافت نمایند                                                                        EMAIL: Topbabak@yahoo.com  


در ضمن دی وی دی مربوط به این سفر در مراحل آماده سازی و مونتاژ هست در صورت آماده شدن از طریق همین وبلاگ به اطلاع دوستان خواهد رسید یا از طریق ای میل فوق پیگیری نمائید.


پوزش بعلت تأخیر در ارائه گزارش و عکسهای جنگل نوردی طور احمد شفت

پوزش بعلت تأخیر در ارائه گزارش و عکسهای جنگل نوردی طور احمد شفت


با توجه به مشغلۀ کاری زیاد در این هفته ، و دلایل متعدّد دیگر... عکسها و گزارش مربوط به کوهنوردی و جنگل نوردی در روز  عصر شنبه 1388/8/23 بر روی سایت قابل دسترسی خواهد بود.

ضمناً برنامه فوتبال صبحگاهی نیز برای صبح جمعه 1388/8/22 کما فی السابق برقرار می باشد.

 با تشکر از کلّیۀ دوستان

نمایشگاه عکس (با آدمها) کاری از علیرضا عزتی

نمایشگاه عکس (با آدمها) کاری از علیرضا عزتی

زمان بازدید 23 تا 28 آبان ماه 1388 صبح 9 تا 12:30   عصر 16 تا 19:30

 مکان : رشت میدان شهرداری ، مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء ، گالری مارلیک



علیرضا عزتی از پیش کسوتهای گروه کوبار است که قبل از ثبت رسمی این گروه فعالیت خوبی داشت

ولی متاسفانه بعلت مشکلات فیزیکی که براش پیش اومد از حضور در برنامه های گروه کناره گیری کرد

امیدواریم که هرجا هست در کارهاش موفق باشه.








علیرضا عزتی متولد 1353 رشت


گواهینامه عکاسی و تدوین از سروش 1377 ، فعالیت تصویربرداری و همکاری با تلویزیون از سال 1378  ، مدرس رشته تصویر برداری هنرستان کار و دانش ، مربی تصویربرداری سازمان آموزش فنی و حرفه ای رشت ، فارغ التحصیل رشته فیلمسازی از دانشگاه جامع ، فعالیت عکاسی از سال 1384 ، برگزیده جشنواره سالانه عکس سیاه و سفید ایران 1384 ، نمایشگاه انفرادی عکس خوزستان سرزمین آفتاب 1385 ، برگزیده جشنواره ملی عکس آبرنگ مشهد 1386 ، مقام دوم جشنواره عکس رشد تهران 1386 ، نماینده حوزه هنری در نمایشگاه صنعت و هنر اصفهان ، نمایشگاه گروهی عکس پرسه در منحنی آب 1386 ، مقام اول جشنواره عکس خانواده در دو بخش 1386 ، لوح تقدیر از همایش فعالان عرصه مطبوعات و رسانه ها 1387 ، برگزیده جشن تصویر سال ایران 1387، برگزیده عکس انجمن سینمای  جوانان ایران بجنورد 1387 ، برنده تندیس یادواره مسافران بهشت 1387، برگزیده جشنواره سراسری عکس جوانان دانشگاه آزاد تهران 1388 ،لوح تقدیر از جشنواره منطقه ای عکس انجمن سینمای جواتن ایران اردبیل 1388 ، برگزیده نمایشگاه عکس جشنواره مطبوعات و خبرگزاریهای تهران 1388 ، عکاس خبرگزاری خبر



برگزیده چهل وسومین دوره مسابقات جهانی عکاسی Jauense  برزیل 2007 ، برگزیده مسابقات جهانی عکاسی Maitland استرالیا 2008 ، برگزیده مسابقات جهانی  Islamic World  ایران 2008

برگزیده مسابقات جهانی عکاسی Golden Spours بلژیک 2008

برگزیده مسابقات جهانی عکاسی Yuanilin تایوان 2008 ، برگزیده مسابقات جهانی عکاسیTulle  2008   فرانسه ، برگزیده مسابقات جهانی Suncoast Virtual آمریکا 2008 ، برنده مدال طلا مسابقات Asahi Shimbun ژاپن 2008 ، برگزیده مسابقات جهانی عکاسی Quilmes آرژانتین 2009 ، برگزیده مسابقات عکاسی Bristolانگلستان 2009 ، برگزیده مسابقات جهانی عکاسی Angel Mountain ایتالیا 2009 ، برگزیده مسابقات جهانی عکاسیE.A.international هنگ کنگ 2009 ، برگزیده مسابقات جهانی عکاسیRockصربستان 2009 ، برگزیده مسابقات جهانی عکاسی Edinburgh انگلستان 2009 ، برگزیده مسابقات جهانی عکاسی Jauense برزیل 2009 ، برگزیده مسابقات جهانی عکاسی Photographic Society سنگاپور 2009 ، لوح تقدیر فدراسیون جهانی عکاسی (فیاپ) از مسابقات جهانی Bucovina Mileniul رومانی 2009 ،برگزیده مسابقات جهانی عکاسی Yuanlin تایوان 2009 ، برگزیده مسابقات جهانی عکاسی Northwest  آمریکا 2009



لازم به ذکر است که گزارش تصویری صعود و جنگل نوردی  گروه کوبار با مشارکت گروه آوای کوهستان در پست بعدی به اطلاع دوستان عزیز خواهد رسید

همزمان با ولادت امام رضا برنامه ورزشی از آریا تا آریا انجام شد

همزمان با ولادت امام رضا برنامه ورزشی  دو استقامت از آریا تا آریا با حضور جمعی از ورزشکاران گروه کوبار با موفقیت انجام شد این برنامه با هدف توسعه تفکر سلامت همگانی و ورزش گروهی و آمادگی فیزیکی بچه های کوبار انجام شد.

ساعت 6 صبح بچه ها در محوطه بیمارستان آریا جمع شدند و با هماهنگی اولیه ولی با 20 دقیقه تاخیر برنامه شروع شد..... علت تاخیر بی نظمی بعضی از ورزشکاران ثبت نامی بود !


اعضاء حاضر به ترتیب حضور در بیمارستان:

1- آقای دکتر مهران  2- آقای فریدون فخر 3-آقای  شهریارحق شناس  4-آقای بابک طالب خانی  5- آقای رضا  قربانی    6-آقای ابراهیم مهدیزاده 7- آقای مسعود نوروزی   8 - آقای سینا قربانی   9- آقای عباس مهدیزاده    10-آقای  حسن مالداران     11 - آقای محمد مؤدب


افرادیکه با تاخیر به جمع ما پیوستند:

12-آقای  اسکندر حبیبی  (تاخیر بعلت داستان خرابی اتوموبیل)


13- آقای  اسماعیل موسی زاده ( میهمان)

                

 

14- آقای مهندس فریدون معصومی (تاخیر بعلت سنگینی خواب صبحگاهی با سابقه قبلی )

                عکس تزئینی است (کوشیار معصومی )


15 - آقای بهاری کارشناس بیمه تامین اجتماعی  (میهمان)


16- آقای امیر رحمتی ( در این مورد امیر رحمتی علت تاخیر را عدم حضور آقای بهاری اعلام کرد ولی آقای بهاری خواب ماندن امیر رحمتی را علت تاخیر ذکر نمود الله آْعلم !!!!

با توجه به وجود هوای بسیار خوب ، حضور دست جمعی بچه ها بسیار جالب توجه و دلگرم کننده بود هرچند بعضی از

نادوستان بیمارستانی با تبلیغات وسیع از عدم توانایی و نیامدن بچه ها !!!  ....... دست به سم پاشی وسیعی زده بودند و بعضی از دوستانی که دوستی ورزشی آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد!! سعی در تغییر برنامه و ایجاد تردید و دودلی ! و ترساندن بچه ها از خطرات منطقی موجود در این برنامه ورزشی ..... سعی در اخلال برنامه گروه را داشتند که با هوشیاری به موقع سرپرست گروه آقای دکتر مهران نقشه تخریبی این افراد نقش برآب شد و



افرادی همچون س.م.ت.ماسوله  و ا.آ    نیز با خوابیدن در بستری گرم و در کنار بخاری !!! و با عدم حضور  خود در این فعالیت ورزشی ، نقش کم رنگ خود را در برنامه های گروه کم رنگتر نمودند تا فاصله افراد عملگرا از تئوریسین ها بیش از پیش مشهود گردد ......

چیزی که بیشتر از همه جلب توجه میکرد وحدت و همدلی بچه ها جهت حضور بود .....افرادیکه بعلت مشکلات جسمی قادر به طی نمودن کل مسیر نبودند نیز  پایاپای سایرین در این حرکت جمعی حضور داشتند و سایرین نیز نهایت تلاش خود را در این زمینه نمودند


در پایان 4 نفر از اعضاء گروه بطور کامل این مسیر را به اتمام رسانند و بقیه با پیاده روی و دویدن آهسته و ..... به خط پایان رسیدند لازم به ذکر است که هدف نهایی، شرکت در این کار گروهی بود و ایجاد روحیه همدلی و همبستگی بود نه کسب رکورد و ......



آقای دکتر مهران ، آقای مسعود نوروزی ،آقای محمد مؤدب ، و آقای شهریار حق شناس 16 کیلومتر فاصله رشت تا خمام و بلعکس را بطور کامل طی نمودند.



در پایان از زحمات تیم پشتیبانی آقای علی پسندیده که زحمت فیلم و عکس این سفر را به عهده داشتند و آقای حامد صبر آموز که پشتیبانی این برنامه ورزشی را برعهده داشتند و با حضور مستمر در طول این مسیر با وسیله نقلیه شخصی به اعضاء گروه روحیه و توانایی مضاعفی داده بودند نیز تشکر و قدردانی می شود.


برنامه این هفته گروه کوبار:


صعود به ارتفاعات طور احمد شفت -- ارتفاع تقریبی 2000 متر

در مسیر شاهزاده ابراهیم

محل تجمع بیمارستان آریا ساعت 5:30 بامداد

این برنامه با مشارکت گروه کوهنوردی آوای کوهستان (متشکل از برو بچه های خوب بندرانزلی ) انجام خواهد شد که اولین صعود مشترک گروه کوبار است.....

مهلت ثبت نام تا پایان وقت اداری سه شنبه  1388/8/12  می باشد.


لطفا نظرات خود را در منوی نظرات [0]  ثبت نمایئد تا در بهتر شدن محتوی برنامه های گروه مثمر ثمر باشد. با تشکر






از آریا تا آریا برنامه های بعدی

از آریا تا آریا برنامه بعدی گروه فرهنگی_ورزشی کوبار است که با هماهنگی اعضاء گروه مقرر شد مسافت بیمارستان آریا تا شهر خمام (حدفاصل رشت - انزلی ) بصورت دو استقامت طی شود و در بیمارستان آریا به اتمام برسد......


این برنامه جهت حمایت از سلامت ، در روز تولد امام رضا در تاریخ 1388/8/8 انجام خواهد شد

                                مسافت تقریبی  حدودا   ۸ کیلومتر (رفت و برگشت حدود15 کیلومتر)


البته اعضایی که بدلایل مختلف نتوانند تا پایان مسیر به طی طریق نمایند در ادامه راه بصورت پیاده روی تند ادامه مسیر خواهند داد ....در ضمن این جلسه بعنوان تست آمادگی جهت حضور در برنامه هفته بعد گروه صعود به ارتفاعات برزکوه تالش نیز خواهد بود ( تاریخ صعود 1388/8/15 - سرپرست آقای فرزانگان) و مسابقات فوتبال صبح جمعه تا 2 هفته برگزار نمی شود


اما این هفته و هفته قبل شاهد حضور فعال بچه ها در مسابقات فوتبال بودیم تا جایی که بدلیل تراکم تعداد فوتبالیست ها از قبول و پذیرش بعضی از دوستان معذور شدیم چون تعداد نفرات به حداکثر ظرفیت رسیده بود......

از غایبین مستمر در چند هفته اخیر میتوان به آقایان مجید تقوی(شروع مدرسه ... نه ببخشید دانشگاه ) (تقوی به مکتب نمی رفت اگه میرفت جمعه میرفت !!!) ، پیمان شمسی پور 2 جلسه (گرفتاری شغلی و غیر شغلی!! ) ، مهندس معصومی 1 جلسه ( با هماهنگی بعدی ! ) رضا و سینا قربانی (مسافرت تهران) و عباس مهدیزاده ( مسافرت مشهد) ذکر نمود


ولی چیزی که در چند هفته اخیر توجه همه را به خود جلب کرده بود حضور مستمر 2 چهره جدید بود که خوشبختانه با حضور پررنگ اخلاق ورزشکاری  خوب خود ، محیط کوبا را زیباتر کرده بودند

مهندس نوید شادمانی که به دید اکثریت بچه ها با اخلاق ورزشی خوب خود، می تونه یکی از کاندیداهای کاپ اخلاق باشه و آقای غلامرضا صادق پور (یا همان حسین پور پنالتی زن معروف!) که با پشتیبانی و تدارکات ویژه معضل تشنگی بچه ها را بخوبی برطرف کرده بود......

ضمننا آقای مهدی مهدوی بازیکن خوش اخلاق و تکنیکی ، که چندین هفته بعلت مصدومیت از میادین ورزشی دور بود با دعوت آقای حق شناس برای افزایش بار فنی گروه ، نقش بسزایی داشت....


البته حضور بازیکنان مدعو حبیبی و مالداران هم در این هفته ملموس بود