کوبــار ( کمیتۀ ورزشی بیمارستان آریای رشت ) ورزشی-فرهنگی-اجتماعی

کوبار درگویش گیلکی به معنی بارانی است که در کوهستان ببارد.

کوبــار ( کمیتۀ ورزشی بیمارستان آریای رشت ) ورزشی-فرهنگی-اجتماعی

کوبار درگویش گیلکی به معنی بارانی است که در کوهستان ببارد.

للندیز ماسوله - گزارش تصویری اولین صعود گروه کوبار

پس از کش و قوس های فراوان و علیرغم بدقولی های عده ای از ورزشکاران کوبار (کمیتۀ ورزشی بیمارستان آریای رشت)، بالاخره برنامه حرکت برای ساعت 5:30 صبح روز جمعه 25 اردیبهشت تنظیم شد و قرار شد که همگی جلوی رستوران شاندیز جمع شویم افرادی که ما را در این سفر همراهی کردند

1- آقای فریدون فخر ( حسابداری بیمارستان آریا)  سرپرست

2- آقای مجید تقوی ( تاسیسات و تجهیزات بیمارستان آریا) جلودار

3- آقای قادر نوروزمهر (مدارک پزشکی بیمارستان دکتر حشمت ) عقب دار

4- آقای بابک طالب خانی (مدارک پزشکی بیمارستان دکتر حشمت )هماهنگی و پشتیبانی

5- آقای مهدی مهدوی ( بازار گلستان )

6- آقای ابراهیم مهدیزاده ( مدارک پزشکی بیمارستان آریا )

7- آقای ابوالقاسم آبرود (مدارک پزشکی بیمارستان دکتر حشمت )

8- آقای پیمان شمسی پور ( شرکت لوله و پروفیل نسیم شمال)



علیرغم تاکید در ساعت حرکت بازهم تعدادی از نفرات دیر تر از زمان مقرر در محل مذکور تجمع کردند ولی ساعت 5:50 به سمت فومن حرکت کردیم تا در میدان اصلی شهر فومن آخرین عضو گروه (آبرود) هم به ما محلق بشود ولی امان از خواب صبحگاهی ..... آقای آبرود با یه داستان قدیمی و با تاخیر زیاد به ما محلق شد ما هم از فرصت استفاده کردیم یه فکری  به حال نان صبحانه کردیم ! نانوایی های فومن هم همشون شلوغ بودند و 10 تا نان تازه سفارشی تافتون 2 لایه ! تهیه کردیم و به استقبال همنورد جا مانده رفتیم  و خلاصه عازم ماسوله شدیم .......



ساعت 7 صبح ماسوله بودیم ما فکر میکردیم که خیلی زود رسیدیم ولی غافل از اینکه جای پارکی برای پارک کردن وسایل نقلیه پیدا نمی شد ! و به زحمت در انتهای شهرک تاریخی ، ماشینها را پارک نمودیم و عازم مسیر زیبای ارتفاعات للندیز شدیم ......



هوای لطیف و زیبای کوه ، واقعا وصف ناشدنی بود و  طراوت خاصی را به اعضای گروه  بخشیده بود و حضور گسترده کوهنوردان در ماسوله ، نشانگر جاذبه های مسیر های کوهستانی این منطقه بود و در طول مسیر جنگلی و زیبا ، صدای آواز پرندگان و رنگ های شفاف مناظر توجه ما را بخود جلب نموده بود و واقعا جای سایر اعضاء گروه و بالاخص کادر پزشکی خالی بود !! (( لازم به ذکر است که این افراد خواب صبحگاهی و اس ام اس نویسی رابرحضور فعال در میدان ورزشی و کوهنوردی ترجیح داده اند و به بهانه هایی غیر ورزشی از .......  !!))



جهت صرف صبحانه در بین راه توقفی کوتاه نمودیم  و بساط چای داغ توسط دوستان فراهم گردید و پس از صرف صبحانه به راه  خود ادامه دادیم.



نکته جالب حضور مهربان افراد در مسیر کوهنوردی بود که پس از رودرو شدن با هم ، با گفتن خسته نباشید  و خوش رویی و سایر کلمات محبت آمیز از کنار هم گذر می نمودند و وجود طراوت کوهساران ، لطافت  و مهربانیی را در وجود کوهنوردان پدیدار می کرد ، کما اینکه زندگی پیچیده شهری ، چنین برخوردی را در معابر شهری و زندگی روزمره کمتر میتوان دید ! و افراد ، کم تحمل تر و کم محبت تر هستند....... که این از مزایای طبیعت و جز فرهنگ زیبای کوه و ورزش است.

در بین راه  اعضا ء گروه کوبا از فرصت های کوتاه جهت عکسبردای و استراحت ،بهره گیری  لازم  نمودند.



حدود ساعت 10:30 به ارتفاعات للندیز که دشتی سبز و با چشم اندازی زیبا بود رسیدیم و در گوشه ای از دشت ، چشمه از آب زلال کوهستان جاری بود که بچه ها با دست زدن به این آب خستگی سفر را از تن بیرون کردند.



گروه حدودا پس از توقف 3 ساعته و صرف ناهار و استراحت ساعت 13:30 جهت بازگشت حرکت نمودند

در مسیر بازگشت به گله ای از بزها برخورد نمودیم و بچه ها گروه از بزهای زیبا با نان تافتون پذیرایی گرمی بعمل آوردند که مورد استقبال بزها و سگ های گله قرار گرفت!!!!!



و به اتفاق گروه حدود ساعت 15:30 به شهرک ماسوله برگشتیم ................. لطافت و طراوت صبحگاهی ، جای خود رابه شلوغی و تراکم جمعیت بازدید کننده از این منطقه داده بود  و ازدحام مردم در خیابان و کوچه های تنگ ماسوله مشهود بود .......... خیلی خوشحال بودیم که ما ، قبل رسیدن این جمعیت ، توانسته بودیم این لطافت را لمس کنیم و با بچه ها تصمیم گرفتیم که در سفرهای بعدی از صبح زودتر ، سفر را آغاز کنیم تا از مزایای سحرخیزی بهره بیشتری ببریم.





با تشکر از صبر و حوصله شما

گروه کوبار از شنیدن نظرات شما در راستای بهبود محتوی  وبلاگ و همچنین پیشنهادات ورزشی استقبال می نماید  شماره پایگاه اطلاع رسانی

9820009376294741 : sms center

 Email : topbabak@yahoo.com

ثبت نام اولین جلسه کوه نوردی گروه کوبار

قابل توجه ورزشکاران گروه کوبار  


شاخه کوهنوردی گروه کوبار در نظر دارد در تاریخ 88/2/25  اولین برنامه ورزشی خود را اجراء نماید

این سفر به منطقه زیبا و رویایی للندیز ماسوله  انجام خواهد شد



علاقه مندان جهت ثبت نام حداکثر تا تاریخ 88/2/22 به دفتر کمیته ورزشی کوبار مستقر در بیمارستان آریا مراجعه نمایند با توجه ضرورت برنامه ریزی جهت برگزاری هرچه بهتر و محدودیت امکانات در اسرع وقت هماهنگ نمائید. (شماره تماس 0131-7759790-9)




وسایل لازم :

1- کوله پشتی مناسب

2- کفش کوه نوردی یا پوتین در غیر اینصورت کتانی مناسب

3- لباس گرم ترجیحاً بادگیر

4- یک قمقمه آب و غذای سبک جهت صبحانه و نهار



ساعت حرکت 5 صبح مکان تجمع متعاقبا اعلام میگردد.

لازم به ذکر است که اجرای این برنامه کوهنوردی مستلزم شرایط جوی مناسب می باشد.


                             با تشکر

                         کمیتۀ ورزشی بیمارستان آریای رشت (کوبار) - شاخۀ کوهنوردی